درباره‌‌ی یک رابطه‌ی پرفراز و نشیب

[koo_dropcap type=”boxed”] ش [/koo_dropcap]«شناسای ایران» ماهنامه‌ای اجتماعی و سیاسی‌ست که چنانچه در منشور شناسا در پیش‌شماره این نشریه در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ اشاره شد در پی آن است که تبدیل به محلی برای طرح و بحث و جدل و مناظره درباره موضوعات و دغدغه‌های اساسی گروه‌های گوناگون صنفی، قومی، مدنی و سیاسی جامعه شود و بستری برای گفت‌و‌گوی همه دغدغه‌مندان حول مسائل ایران را فراهم کند.
دست‌اندرکاران «شناسای ایران» با این هدفگذاری، نخستین رسالت خود را کسب اطلاع از مسائل مهم و زیربنایی کشور و کنکاش برای یافتن راه‌حل مناسب برای آن‌ها با حضور اهل خبره قرار داده‌اند. این نشریه یافتن و پیشنهاد راه‌حل برای مسائل ایران را بزرگتر و مهم‌تر از هر موضوع دیگری می‌داند و در این چارچوب، درهای نشریه را به روی همه صاحب‌نظران و کنشگرانی که دغدغه ایران را دارند باز می‌کند.
«شناسای ایران» در عین حال که نشریه‌ای اجتماعی و سیاسی است هرگز تریبون یا ارگان یک جریان یا گروه سیاسی خاص نخواهد بود و در تلاش است با حفظ استقلال سیاسی، وظیفه و نقش دیده‌بانی جامعه را که فلسفه وجودی رسانه‌‌های مستقل است به شکلی مؤثر و کارا به جا آورد.
شماره یک نشریه «شناسای ایران»، که در اسفند ماه نودونه توزیع می‌شود به ارائه دیدگاه‌های گوناگون حول مساله آمریکا می‌پردازد. فراز و نشیب‌های رابطه ایران و آمریکا در قرنی که در پایان آن قرار داریم اثرات مختلفی در تحولات داخلی ایران و شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور داشته است. به همین میزان دیدگاه‌های گوناگونی نیز حول تاریخ روابط فی‌مابین و افق پیش‌روی روابط دو کشور وجود دارد. در شماره جدید شناسای ایران تلاش شده است در کنار مروری مجمل بر فراز و فرودهای تاریخ روابط دو طرف، حتی‌الامکان دیدگاه‌های متفاوت و پیشنهادها یا نقدهای افراد صاحبنظر و کنشگران حوزه‌های مختلف درباره مساله آمریکا و نقش آن در اداره امور کشور منعکس شود.
شماره یک نشریه «شناسای ایران» با مدیرمسئولی حامد شجاعی و سردبیری نفیسه زارع‌کهن زیر نظر شورای سیاستگذاری در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
لازم به ذکر است پیش‌شماره «شناسای ایران» در شهریور ماه گذشته حول موضوع کرونا و ابعاد سیاسی و اجتماعی پاندمی منتشر شده بود
.

پشت‌بام بر بام هنرستان

28 فروردین 00

آزادی بیان هنری در بن‌بست سرکوب

28 فروردین 00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *