چگونه به خواندن عادت کنیم؟”قسمت دوم”

[koo_dropcap type=”boxed”] 2 [/koo_dropcap]قسمت دوم «محیط»
در بخش نخست «چگونه به خواندن عادت کنیم» درباره‌ی «عادت» برایتان نوشتم. حالا در این بخش می‌خواهم برایتان از «عادت به محیط» بنویسم. به قول سامرست موآم، داستان‌نویس انگلیسی «برای عادت‌کردن به مطالعه باید گوشه‌ی امنی برای فرار از همه‌ی بدبختی‌های زندگی پیدا کنید.»
.
بسیاری از افراد کتابخوان و به طور کل کسانی که عادت به خواندن دارند چنین گوشه‌ای برای مطالعه دارند. این گوشه می‌تواند هرجایی باشد، یک میز همیشگی در یک کافه باشد یا کنار کتابخانه‌ی کوچکِ خانه‌تان، پشت میز کوچکی در کتابخانه‌های عمومی و یا روی کاناپه مقابل تلویزیون خاموش. هر کسی بنا به علاقه‌اش محیط مطالعه‌اش را پیدا می‌کند. نکته‌ی مهم این است که بتوان به این محیط برای خواندن عادت کرد. به عنوان مثال عده‌ای از افراد عادت دارند صبح‌ها در کنار چای و قهوه‌ صبح روزنامه‌ها را مرور کنند، عده‌ای روی‌ نیمکت پارک و بعضی در ساعت‌های رفت‌‌و‌آمدشان در تاکسی و مترو، به هر حال محیط یکی از عواملی است که می‌تواند شما را به سمت خواندن و بیشتر خواندن سوق بدهد. مهم این است که شما «محیط» خود را بیابید و با توجه به شناختی که از خودتان دارید مکان مناسب را برای خواندن در نظر بگیرید.

پس همین الان دست به کار شوید، گوشه‌ی دنجی برای خودتان پیدا کنید و مشغول مطالعه شوید. مطمئن باشید پس از تکرار این امر هیچ‌وقت بدون کتاب و مجله‌ای برای خواندن به آن محیط نخواهید رفت.

روایت‌هایی از سفر

28 مهر 99

گفت‌وگو با مانیا شفاهی، صاحب امتیاز و سردبیر فصلنامه صنوبر

28 مهر 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *