وزن دنیا؛ سنگینی وزن شعر

[koo_dropcap type=”boxed”] پ [/koo_dropcap]پس از دو ماه انتظار، چهارمین شماره‌ی ماهنامه‌ی «وزن دنیا»، در هفته‌ی اول دی‌، با تیتر«در جدال با خاموشی» منتشر شد. «وزن دنیا» در این شماره به جمع‌خوانی و تحلیل ده شعر برگزیده از #احمد_شاملو می‌پردازد.

در این شماره‌ی ماهنامه علاوه بر تهران، با آثار شاعران افغانستان و تاجیکستان نیز آشنا می‌شوید. سردبیر «وزن دنیا» در سرمقاله‌اش از «گسست پیوند حیاتی رخدادهای اجتماعی و شعر امروز ایران» گفته است.

عباس صفاری، نویسنده‌ی بخش «صندوق پستی»، از خاطرات گرداندن محمد مختاری در لس‌آنجلس نوشته است. «ضرورت شعر» عنوان گزارش ماه «وزن دنیا» است که سید فرزام حسینی از آنچه در آبان و آذر بر ما، شعر و آنان گذشته به رشته‌ی تحریر در آورده است. «شب شعر وزن دنیا» گزارشی درباره‌ی نخستین شب شعر مجله است. در«کارگاه وزن دنیا» نیز همان‌طور که از نامش برمی‌آید، به شعر شاعران نوقلم و نقد آن‌ها پرداخته می‌شود. «کارنامه» بخش ثابت دیگر مجله‌ی «وزن دنیا» است که در آن انجمن‌های ادبی معرفی می‌شوند. این شماره را به انجمن ادبی آمل به مدیریت سعید یعقوبی و نمونه‌هایی از آثار اعضای این انجمن اختصاص داده‌اند. در بخش «حرف‌های همسایه»، نویسندگان مجله از غزل و موانع حذف آن از آسمان شعر ایران گفته‌اند. «هوای تازه» نام بخش پایانی این ماهنامه است که بناست تریبونی باشد برای نسلی تازه‌نفس که در شعر امروز به دنبال تثبیت هویت خویش هستند. در این بخش نگاه نقادانه و دقیقی به کتاب «شعر بلند شرایط» سروده‌ی فرشاد سنبل‌دل انداخته‌ شده که پیش از انتشار، جایزه‌ی بهترین مجموعه‌ی منتشر نشده‌ی دوسالانه‌ی شعر بوشهر را دریافت کرده است. «وزن دنیا» ظاهر جذابی دارد و با عکس‌های مناسبی از شاعران زینت داده شده است. اگر به شعر علاقه‌مندید می‌توانید فقط با پرداخت چهل‌هزار تومان مجله‌ی ادبی «وزن دنیا» به سردبیری #علی‌مسعودی‌نیا را که در ۲۷۲ صفحه به چاپ رسیده است، از کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی خریداری کنید.

 

ایران؛ هفتمین کشور اینستاگرام ‌خیز دنیا

23 تیر 99

راهنمای سینمای کمدی‌رمانتیک و چند چیز دیگر

23 تیر 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *