جلد پشتی
داخل رو نگاه کنید

پشت بام ۴ «هنرکده هنرهای تزئینی»

  • از پشت‌بام همه‌جا را می‌توان دید
  • فصلنامه تخصصی هنرهای دیداری
  • این شماره مجله پشت‌بام که به زنده‌یاد اسماعیل شیشه‌گران تقدیم شده با آثار و گفته‌هایی از: محمود جوادی​‌پور، هوشنگ کاظمی، مریم اسدی خونساری، محمدرضا اصلانی، یعقوب امدادیان، پرویز ایزدپناه، مایا برونه، میشل برونه، فرشید پارسی‌کیا، فرهنگ پارسی‌کیا، مرجان تاج‌‌الدینی، حمید جانی‌پور، زروان روح‌بخشان، گلنوش زنجانپور، بیژن شافعی، بهزاد شیشه​‌گران، علی فاتحی، یوریک کریم‌مسیحی، نرگس مرندی، محمدرضا مریدی، کیانوش معتقدی،توکا ملکی، کیوان موسوی‌اقدم، سروش میلانی​‌زاده، شهروز نظری و سینا یعقوبی همراه است.
  • تاریخ انتشار 1397
  • تعداد صفحه :۲۴۰

50 هزار تومان

در شماره هنرکده هنرهای تزئینی می خوانید

هنرکده بستری برای رجوع / سرمقاله
فرشید پارسی کیا

سرمقاله / هنرکده بستری برای رجوع فرشید پارسی کیا

…حکومت‌ پهلوی اول و دوم تفاوت‌های پنهان و آشکاری با هم داشتند، اما از منظر نگارنده بزرگ‌ترین تفاوت ‌آن‌ها بر سر نحوه رجوع به گذشته ایران است؛ در دوره پهلوی اول و همچنین اوایل پهلوی دوم رجوع به تاریخ شاهنشاهی و گذشته چند هزارساله ایران اتفاق افتاد و در ادامه دوره پهلوی دوم(مخصوصا بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲) رجوع به گذشته مذهبی (خصوصا شیعی)، بالاخص در حیطه هنر، در دستور کار قرار گرفت…

سال شمار
آناهیتا رضایی، گلنوش زنجانپور، نرگس مرندی، محمد شمس

سال شمار هنرکده هنرهای تزئینی / گروه پژوهش / آناهیتا رضایی،گلنوش زنجانپور، نرگس مرندی و محمد شمس

سال‌شمار پیش‌ رو شامل پژوهشی است پیرامون هنرکده هنرهای تزئینی که پایه،شکل گیری و روند توســـعه این هنرکده را هدف قرار داده و اطلاعات افراد، جریان‌ها و یا مکان‌هایی را  که بر روند شکل‌گیری هنرکده تاثیر گذاشته‌اند، ارائه می‌کند…

تاریخ نگاری
آناهیتا رضایی، گلنوش زنجانپور، نرگس مرندی، محمد شمس

تاریخ نگاری هنرکده هنرهای تزئینی / گروه پژوهش / آناهیتا رضایی،گلنوش زنجانپور، نرگس مرندی و محمد شمس

هنرکده هنرهای تزئینی یکی از نهادهای مهم آموزشی در فاصله سال‌های ۱۳۳۹ تا ۱۳۵۷ بود، که با ترویج رویکردی متفاوت، در روند آموزش هنر در ایران، خاصه در دهه چهل، تاثیر به‌سزایی داشته است. این هنرکده بر مبنای الگوی فرانسوی مدرسه آرت دکوی پاریس بیان نهاده شد. بسیاری از هنرمندان جنبش سقاخانه از جمله دانشجویان و هنرآموختگان این هنرکده بوده‌اند…

 

طرح پیشنهادی
طرح پیشنهادی / محمود جوادی پور

محمود جوادی‌پور از اوایل دهه سی در دانشکده هنرهای زیبای تهران تدریس می‌کرد و در تنظیم و تغییر شرح درس‌های این دانشکده نقش موثری داشت. همزمان با تاسیس هنرکده هنرهای تزئینی، احتمالا از او خواسته می‌شود نظر خود را درباره تاسیس این مرکز آموزشی ارائه دهد. او در طرحی مفصل و با جزییات، به ویژگی‌هایی که هنرکده هنرهای تزئینی باید داشته باشد و تفاوت‌های آن با آموزش‌های دانشکده هنرهای زیبای تهران می‌پردازد.

این طرح که برای اولین بار منتشر می‌شود، به لحاظ تاریخی یکی از اسناد مهم بررسی تاریخچه هنرکده هنرهای تزئینی است…

 

وزن500 g
ابعاد24 × 17 cm
وزن500 g
ابعاد24 × 17 cm
نویسنده

فصلنامه تخصصی هنرهای دیداری پشت‌بام

ناشر

پشت بام

نقد و بررسی

هیچ دیدگاهی هنوز نیست.

اولین نفری باشید که نظر می دهید “پشت بام ۴ «هنرکده هنرهای تزئینی»”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *